5 نکته طلایی در هنگام خرید مبل تختخواب شو

برای خرید مبل تختخواب شو بهتر است قبل از خرید دقت کنیم، در غیر اینصورت ممکن است کارایی مناسب را نداشته باشد و ما مجبور شویم دوباره هزینه‌ای را برای خرید نوع مناسب و یا بهبود آن بپردازیم. خرید مبل و تختخواب برای خانه یکی از آن مورادی است که نیاز به دقت بیشتری دارد.

این وسایل جلوی دید هستند و بخش بزرگی از فضای خانه را دربرمی‌گیرد، پس باید در خرید آنها دقت زیادی شود. امروزه با توجه به کوچک شدن خانه‌ها و افزایش زندگی آپارتمان نشینی بهتر است که ما از وسایل چند کاربردی استفاده کنیم، که مبل تخت خواب شو یک از این وسایل است که طرفداران زیادی دارد.

ما نکات طلایی قبل از خرید مبل تختخواب شو را در این مقاله به شما ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین مبل را برای خانه خود انتخاب کنید و بتوانید از داشتن مبلی زیبا و مناسب لذت ببرید. در بین انواع این مبل‌ها، خرید مبل تختخواب شو تک نفره بیشترین آمار را داشته است که قیمت مناسبی نیز دارد.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو هتلی

نکاتی برای خرید مبل و تخت

خرید مبل تختخواب شو

مبل‌های تخت خواب شو در رنگ‌ها، طرح‌ها و سایزهای متفاوتی در بازار موجود هستند. که این مسئله خود باعث می‌شود که قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. نکات طلایی که برای خرید مبل تختخوابشو در زیر آورده شده به شما کمک می‌کند که بتوانید هم مبلی راحت و هم تختی مناسب در خانه داشته باشید.

نکات طلایی خرید مبل تخت شو

1- جنس مبل تختخوابشو

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید هنگام خرید مبل تختخواب شو دقت کنید، جنس است. شما حداقل قرار است 5 سال از این مبل‌ها استفاده کنید و مسلما می‌خواهید مبلی تهیه کنید که در این مدت برای شما کاملا مناسب باشد و بتوانید از مبلی راحت برای نشستن و تختی نرم و مناسب برای خوابیدن بهره ببرید.

خرید مبل تختخواب شو

  • جنس بدنه: جنس بدنه این نوع مبل بسیار مهم است، چون شما می‌خواهید از آن هم برای نشستن و هم خوابیدن استفاده کنید. جنس بدنه مبل از فلز یا چوب است. اگر اسکلت این نوع مبل‌ها فلزی باشد بسیار مناسب‌تر است، و اگر چوبی بود باید دقت کنید که از چوب خوبی استفاده شده باشد و چوب به خوبی خشک شده باشد. اگر پایه‌های آن چوبی است، دقت کنید که با چسب به هم متصل شده باشند و نه میخ. چون بعد از چند بار باز و بسته شدن، میخ‌ها شل شده و باعث لق شدن و بی تعادل شدن تخت می‌شود.
  • جنس پارچه: یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید مبل تختخواب شو باید به آن دقت کنید، جنس پارچه مبل است. همانطور که قبلا به این مورد اشاره شده، شما قرار است از این مبل برای دو کاربرد استفاده کنید، هم تخت خواب و هم مبل. پس باید جنس مبل برای هر دو کاربرد مناسب باشد و علاوه برآن برای داشتن عمر طولانی‌تر باید کیفیت خوبی داشته باشد. به جنس پارچه بیشتر از زیبایی آن اهمیت دهید. شاید به نظر شما پارچه‌هایی که برجسته هستند و بافت درشتی دارند برای مبل بسیار مناسب‌تر و شیک‌تر باشند، اما این نوع پارچه‌ها برای تخت خواب اصلا مناسب نیستند. اگر شما هنگام خرید مبل تختخواب شو، پارچه مناسبی را انتخاب نکنید، بعد از مدتی مجبور خواهید شد که دوباره هزینه‌ای برای تعویض پارچه‌ها پرداخت کنید.

نکات برای خرید مبل تختخوابشو

2- سایز

سایزها نیز یکی از مهمترین موارد در هنگام خرید مبل تختشو هستند. شما هنگام خرید باید به چند سایز دقت کنید و اندازه گیری مناسبی داشته باشید. شما باید قبل از خرید مبل آن را باز کنید و ببینید بعد از باز شدن چه فضایی را نیاز دارد. حتما این کار را انجام دهید.

  • مشخص کنید قرار است در کجای خانه قرار بگیرد، در اتاق خواب یا نشینمن یا جای دیگری. بعد از مشخص کردن مکان آن، باید فضای مناسبی را در نظر بگیرید. در این زمان باید به این نکته توجه کنید که این مبل قرار است باز شود و هنگام باز شدن باید فضای کافی برای رفت و آمد باشد. علاوه بر این اگر اتاق شما خیلی کوچک است، نباید از مبل‌هایی بزرگ استفاده کنید و نوع کوچکتر آن را انتخاب کنید، استفاده از مبل بسیار بزرگ در فضای کم، از زیبایی دکوراسیون خانه شما می‌کاهد.
  • شما باید مبل را از راه پله‌ها و درها عبور دهید. پس حتما چک کنید که سایز مبلی که می‌خواهید بخرید قابل عبور از درهای ورودی و راه پله‌ها باشد، و اگر راه ورودی کوچک است از خرید مبل‌هایی با دسته‌های بزرگ صرفه نظر کنید.

مبل تختخواب شو خرید

3- هماهنگی با دکوراسیون خانه

یکی دیگر از نکات طلایی هنگام خرید، دکوراسیون منزل است. شما باید به شکل و به ساختمان خانه نیز دقت کنید. به طور مثال اگر خانه شما فاقد دیوارهای یک تکه است، شما نمی‌توانید مبل ال شکل تهیه کنید. همچنین قبل از خرید مبل، به رنگ آن دقت کنید. شما می‌توانید هر رنگی را که دوست داشته باشید را برای مبل خود انتخاب کنید، پس حتما رنگی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون خانه باشد.

خرید مبل تخت شو

4- مشورت کنید

خواندن مقاله‌ای مانند این مقاله خود یک نوع مشورت است. پس حتما قبل از خرید مبل، سعی کنید اطلاعات کافی را به دست آورید. علاوه بر آن از افرادی که قبلا این نوع مبل را خریداری کرده‌اند مشورت بگیرید، آنها حتما به نکاتی رسیده‌اند که می‌تواند به شما در خرید مبل تختخوابشو مناسب کمک کند.

خرید مبل و تخت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

5- به طور کامل مبل تخت خواب شو را بررسی کنید

قبل از خرید مبل تختخواب شو ، حتما آن را باز و بسته کنید. باز و بسته شدن مبل‌ها مکانیسم‌های متفاوتی دارند، پس حتما این کار را انجام دهید و مطمئن شوید که این مکانیسم برای شما مناسب و راحت باشد. علاوه بر این چک کنید که قطعات به خوبی به هم متصل شده باشند.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو بیمارستانی

تخت را باز کرده و همه جای آن بنشینید. اطمینان حاصل کنید که همه جای آن نرم و راحت باشد و همچنین فنر محکمی داشته باشد. مخصوصا اگر شما چاق هستید، بسیار مهم است که فنر بادوام و محکم باشد، در غیر اینصورت بعد از‌ مدتی دچار مشکل می‌شوید.

قطر تشک نیز باید مناسب باشد. شما می‌خواهید از یک مبل با تشک مناسب بهره ببرید، پس باید قطر مناسبی برای تخت داشته باشد و قطر آن کم نباشد. علاوه بر موارد بالا اگر مبل تختخواب شو دو نفره است، بررسی کنید که تعادل مناسبی داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله به طور خلاصه به نکات لازم در هنگام خرید مبل تختخواب شو طبق گفته های سایت Ikea اشاره شد ، اگر شما قبل از خرید به تمامی نکات بالا توجه کنید مطمعنا میتوانید بهترین مبل تختخواب شو را برای منزل خود انتخاب کنید ، ولی اگر به هر دلیلی فکر میکنید که این کار از دست شما خارج است ، معطل نکنید و همین حالا با کارشناسان مبلینت تماس بگیرید. شما همچنین میتوانید لیست بهترین مبل های تختخواب شو را در اینجا مشاهده کنید.

 

یک نظر در “5 نکته طلایی در هنگام خرید مبل تختخواب شو

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید