راهنمای انتخاب پارچه مبلی

برای خرید پارچه مبلی و یا مبل تختخوابشو باید نکاتی را از قبل بدانیم. ما در این بخش شما را برای خرید پارچه مبلی مرغوب و با کیفیت راهنمایی میکنیم.الیته پارچه های مبلی از نظر کیفیت به دو نوع تولید داخلی و خارجی تقسیم می شوند که شاید از نظر ظاهر شبیه بهم باشند ولی قطعا از لحاظ کیفیت تفاوت هایی باهم دارند.

پارچه مبلی

مبل عضوی از خانه شماست. هر جا که باشد مورد استفاده شما، بچه ها و مهمان‌ها قرار می‌گیرد و بعد از مدتی روکش آنها آسیب می‌بیند و کهنه می‌شوند که در این صورت یا روکش مبل را عوض می‌کنید یا مبلی جدید می‌خرید. در اینجا شما را با چند فاکتور برای خرید پارچه مبلی مناسب آشنا می‌کنیم:

کجا و چرا؟

به عنوان خریدار بایستی ابتدا مکان مبل خود را در خانه مشخص کنید. اگر می‌خواهید مبل را در اتاق مهمان یا اتاق پذیرایی مجزایی قرار دهید می‌توانید از پارچه های لوکس و شیک استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید در جایی باشد که زیاد استفاده می‌شود، باید پارچه ایی انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و دوام زیادی داشته باشد.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو یک نفره

 

پارچه مبلی

پارچه مبلی

انواع پارچه مبلی

تنوع پارچه های مبلی بسیار زیاد است. تعدادی از انها شامل چرم ( طبیعی و مصنوعی )، وینیل، میکروفیبر، کتان برجسته، پلی استر/کتان و گاهی هم نایلون می‌باشد.

1. چرم

مبل های چرم یکی از شیک‌ترین، گران‌ترین و معمولا راحت‌ترین مبل ها هستند اما دقت کنید که که چرم ممکن است با کلید،چاقو های جیبی و سگک کمربند و یا هر فلز دیگری بریده یا پاره شود. همچنین در تابستان و گرمای زیاد حس ناخوشایندی هنگام نشستن به شما می‌دهد.

از طرفی دیگر به راحتی تمیز می‌شود و برای پد داخل مبل، محافظ خوبی است چرا که از نفوذ اب و چربی به داخل آن و ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کند.برای برخی مبل ها ازچرم مصنوعی به عنوان گزینه ایی مقاوم‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌شود که مانند چرم های طبیعی از جذابیت خوبی هم برخوردارند.

پارچه مبل تختخوابشو

پارچه مبل تختخوابشو

 

2.وینیل

یک نوع ماده ترکیبی است که گاهی برای روکش مبل استفاده می‌شود. انعطاف پذیر و زیباست، کمتر لک شده و تمیز کردنش آسان است.

از طرفی با اشیا ی تیز به راحتی بریده یا پاره می‌شود.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو دو نفره

3. پارچه کتان طرح دار

مبل هایی که پارچه کتان طرح دار دارند نباید در جاهای پر ترافیکی باشند که زیاد استفاده شوند. به خاطر برجسته بودنشان خیلی زود قسمت های فرسوده نمایان می‌شوند و گرد و خاک هم به راحتی داخل درز های پارچه جمع می‌شود. اگر این روکش ها به بطور منظم و اساسی پاک نشوند، بوی بدی به خود می‌گیرند. در کل این مبل ها جنبه تزیینی دارند تا استفاده روزمره.

4.کتان/پلی استر

ترکیب کتان و پلی استر همیشه انتخاب مناسبی برای روکش مبل بوده. پلی استر باعث استحکام پارچه و کمتر شدن چین و چروک آن می‌شود از طرفی کتان طبیعی راحتی خاصی به آن می‌بخشد. مبلی که با این نوع پارچه درست شده باشد معمولا از مقاومت خوبی برخوردار است.

5. میکروفیبر

اخیرا در بین کارشناسان دکور خانه بسیار محبوب شده. از پارچه های مبلی دیگر نرم‌تر است و فیبرهای پلی استر آن، یاعث دوام بیشتر می‌شوند. لک ایجاد شده روی آن سریع پاک می‌شود و قیمت مناسب تری هم نسبت به چرم دارد. بافت نزدیک به هم آن باعث می‌شود که پرز و گرد و خاک کمتری به خود بگیرد. بنابراین انتخاب خوبی است برای کسانیکه به گردو غبار حساسیت یا آلرژی دارند.

5. نایلون

برای روکش کردن مجدد مبل می‌تواند استفاده شود. ظاهری شیک و زیبا ندارد، رنگ آن در نور مستقیم آفتاب محو می‌شود، اما در مقابل هرگونه آسیبی مقاوم است. این نوع روکش شاید بیشتر برای مبل های قدیمی مناسب باشد.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو هتلی

مبل تختخوابشو یکنفره اپتیما

مبل تختخوابشو یکنفره اپتیما عرض 70

 

انواع دیگر

علاوه بر پارچه هایی که در بالا به آن اشاره کردیم ممکن است خریدار با پارجه هایی نظیر مخمل، ابریشم، پشم و لنین هم مواجه شود. این جنس ها هم به سختی تمییز می‌شوند و هم دوام کمتری دارند. در نتیجه انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره نخواهند بود.

رنگ و طرح

پارچه جدید مبل باید از یک هارمونی با فضای مورد نظر برخوردار باشد. آنهایی که نگران کثیف شدن مبل هستند معمولا به دنبال پارچه هایی با نقش های برجسته می‌گردند تا لک و کثیفی به راحتی پنهان شود.خریدار هایی که از سبک اروپایی پیروی می‌کنند مبلی می‌خواهند که فقط مکمل بقیه مبلمان باشد. کسانیکه در اتاق خود عکس های فامیلی زیبا یا وسایل هنری خاص دارند، مبل هایی با طرح های ساده تر را می‌پسندند .

به طور کلی فضاهای معمولی، مبل های معمولی و فضاهای شیک مبل های گران‌تری را می‌طلبد. مبل هایی که طرح های بزرگ و برجسته ای دارند بیشتر مناسب مکانهای بزرگترند و بالعکس.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو بیمارستانی

مبل تختخوابشو دو نفره

مبل تختخوابشو دو نفره اپتیما

 

نتیجه

فرقی ندارد که چقدر مبل شما زیبا یا گران است، در نهایت کهنه می‌شود و باید یا روکش آن را عوض کنید یا مبلی جدید بخرید. در هر دو صورت باید از انواع پارچه، ضخامت، دوام و کیفیت متریال به کار رفته آن اطلاع داشته باشید. با کمی فکر و تحقیق می‌توان مبلی مناسب با بودجه، فضا و نیاز خود پیدا کنید.

تحریریه فروشگاه اینترنتی مبلینت

کیفیت . طراحی . قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید