مبلمان چند منظوره ، بهترین انتخاب

مبلمان چند منظوره ، بهترین انتخاب

در جوامع امروزی با عنایت به توسعه فضاهای آپارتمانی و به تبع آن کوچکتر شدن فضای زندگی، ظهور سازه های چوبی چند منظوره که قابلیت تغییر کاربری را دارند، بیش از پیش مورد تمایل مصرف کنندگان قرار گرفته است. هرچند متاسفانه به دلایل از قبیل عدم شناخت کافی وحاکم شدن مد بر کاربرد، لوازمی که می توانند چند منظوره باشند تک کاربردی شده اند و این موضوع با روند رو به رشد جمعیت و کاهش مواد اولیه (به خصوص چوب) در جهان مغایرت دارد.

هدف از طرح این مقاله ، ضمن آشنایی بیشتر با مبلمان چندمنظوره و انواع آن، بررسی نگرش مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی به مبلمان چندمنظوره در زمینه های خرید، تولید، فروش، قیمت تمام شده، کیفیت ساخت و غیره و نیز شناسایی جایگاه مبلمان چندمنظوره در بین تولیدکنندگان داخلی این صنعت در نظر گرفته شد. برای این منظور، پس از انجام مکاتبات پایه ای با کارشناسان و متخصصان حوزۀ صنعت و دانشگاه، 4 نوع پرسشنامه تدوین و مورد تایید واقع شد.

دو پرسشنامه اول با روش طیف لیکرت، به ترتیب بررسی دیدگاه مشتریان و رضایت آنان از مبلمان چندمنظوره و دیدگاه عاملین تولید و فروش مبلمان چندمنظوره در خصوص تولید، خرید، فروش و جایگاه این محصولات را مورد بررسی قرار داد. در ادامه طی پرسشنامه های نوع سوم و چهارم شاخص های موثر در بررسی جایگاه مبلمان چندمنظوره از دیدگاه تولیدکنندگان و فروشندگانِ این محصولات و راهکارهای اثربخش بر توسعۀ صنعت مبلمان چندمنظوره به روش تحلیل سلسله مراتبی بررسی شد.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو یک نفره

پرسشنامه نوع اول

نتایج پرسشنامه نوع اول نشان داد که به طور کلی میزان رضایت مصرف کنندگان مبلمان چندمنظورۀ تولید داخل با محصولات وارداتی تقریبا به یک اندازه بوده به طوری که رتبۀ نخستِ رضایت مندی از مبلمانِ چندمنظوره به اتفاق (برای محصولاتِ تولید داخل و وارداتی) برای شاخص فنی و مکانیکی به دست آمد و سپس شاخص های طراحی و ارگونومی، ویژگی های ظاهری و فیزیکی و در نهایت شاخصِ اقتصادی و بازار به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارمِ مطلوبیت قرار گرفتند.

پرسشنامه نوع دوم

در پرسشنامه نوع دوم، نتایج نشان داد که هزینه تولید، فضای رقابتی زیاد، آپارتمان نشینی، قابلیت تعمیرپذیری، تمایل به تولید مبلمان چندمنظوره با طراحی مدرن، تولید کاناپه یا مبل تخت خواب شو، کاربرد در هتل ها و مسافرخانه ها، تمایل به گسترش فعالیت در صنعت مبلمان چندمنظوره و در نهایت لزوم داشتن مهارت ویژه در ساخت مبلمان چندمنظوره، رتبه های برترِ هر شاخص را به خود اختصاص دادند.

پرسشنامه نوع سوم

نتایج پرسشنامه نوع سوم (بررسی شاخص و زیرشاخص های موثر بر ارزیابی جایگاه مبلمان چندمنظوره) نشان داد که شاخص اقتصادی در رتبه اول و پس از آن شاخص های بازار، طراحی، فنی و تکنولوژی، ارگونومی، انسانی، مدیریتی و اجتماعی- فرهنگی در رتبه های دوم تا آخر قرار گرفتند. در نهایت ارزیابی راهکارها (که از طریق پرسشنامه نوع چهارم صورت گرفته بود) مشخص کرد که گزینه تبلیغات گسترده،بهترین راهکار در جهت توسعه صنعت مبل تختخواب شو در کشور می باشد.

در سال های اخیر ایده الوژی مینیمالیستی خانه های کوچک، با استفاده از مبلمان چند منظوره به یک جنبش تاثیرگذار در طراحی داخلی منازل تبدیل شده است.

به طوری که تلاش طراحان و مخترعین مبلمان چند منظوره، در این راستا می باشد که چطور می توان از هر سانتی متر خانه حداکثر استفاده را کرد.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو دو نفره

 

مبلمان چند منظوره ، بهترین انتخاب

مبلمان چند منظوره ، بهترین انتخاب

 

 

همانطور که گفتیم ، مبلمان مدرن چند منظوره جزء بهترین انتخاب‌ها برای مکان‌هایی هستند که با محدودیت فضا روبرو هستیم، زیرا در عین اینکه فضای کمی اشغال می‌کنند کاربرد‌های دیگری هم بغیر از ایجاد مکانی برای نشستن، در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

 

در این  آپارتمان کوچک و مدرن کمد‌های دیواری سفید رنگی در تطابق با رنگ دیوار تعبیه شده است

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو هتلی

 

مبلمان چند منظوره ، بهترین انتخاب

مبلمان چند منظوره ، بهترین انتخاب

 

 

که علاوه بر کمد‌های موجود برای ذخیره سازی وسایل، در قسمت زیرین، تخت خوابی را در خود پنهان کرده

که در مواقع نیاز از آن استفاده می‌شود.

طراحی به گونه‌ای انجام شده تا در هنگام استرحت تخت کامل بیرون آورده و استفاه می‌شود و در هنگام روز می‌توان با خارج کردن نیمی از تخت به صورت کاناپه یا مبلمانی ازآن استفاده کرد.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو بیمارستانی

مبلمان چند منظوره

همانطور که در مقالات قبل اشاره شد ، مبلمان چند منظوره ، شامل طیف وسیعی از محصولات خانگی مثل تخت خواب تاشو ، صندلی تاشو ، کمد و قفسه های متحرک و محصولات مبتکرانه دیگری است ،

که با اهداف استفاده بهینه از فضای منزل و محل کار طراحی شده است.

به عنوان مثال شاید شما بخواهید در منزل علاوه بر اتاق خواب ، اتاق کار یا مطالعه هم داشته باشید یا شاید اتاقی برای مهمان نیز فراهم کنید.

در واقع به وجود اوردن چنین فضاهایی در خانه های کوچک ، بدون تغییر در دیوارهای داخلی بدون چنین خلاقیتی ، امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین می توان با استفاده از مبلمان های چند منظوره و متحرک می توان گامی در جهت تطبیق نیازهای انسانی با خانه های متراژ کوچک به وجود آورد

منبع: مبلینت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید