مبل تختخوابشو با تشک فومی یه تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه؟

مبل تختخوابشو با تشک فومی یه تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه؟ همه افراد این شانس بزرگ رو ندارند تا در منزل بزرگی که اتاق مهمان دارد زندگی کنند. کاربرد مبل های تختخواب شو برای فضا های کوچک و خانه هایی که اتاق اضافه ندارند مناسب و انتخاب خوبی است همچنین مهم تر از آن انتخاب فوم مناسب برای مبل تختخواب شو یکی از مهم ترین عوامل راحتی مبل محسوب می شود.

پس اگر قصد دارید بدانید خرید مبل تختخواب شو با تشک فومی یک تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه با ما همراه باشید تا دایره انتخاب هایتان کوچک تر شده و بدین ترتیب انتخاب عالی و بی نقص را داشته باشید.

در واقع با در نظر گرفتن مبل تختخوابشو با تشک فومی یه تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه؟ انتخاب مبلمان خوب صرفاً انتخاب یک طرح زیبا با پارچه های جذاب و رنگارنگ و متنوع نیست، بلکه انتخابیست حساس که برای انجام آن باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار بگیرید. فاکتورهایی که نه تنها شامل خصوصیات و استاندارد های مبلمان می شوند، بلکه به ارتباط مبلمان با فضایی که در آن قرار می گیرد نیز، می پردازد.

تشک فومی باید چه ویژگی هایی را به خود اختصاص دهد؟

تشک فومی خوب و مورد اطمینان می تواند در سلامت آناتومی بدن و مهم تر از همه در سلامت خواب و روان شما تاثیر بسزایی داشته باشد. ما انسان ها یک سوم از طول عمر خود را در خواب سپری می کنیم و باید برای اینن موضوع هزینه خوبی در عین حال مقرون به صرفه ای را کنار بگذاریم تا با خیال راحت به استراحت بپردازیم و سلامت خود را حفظ کنیم.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد زمانی که از خواب بیدار می شوید احساس درد و کوفتگی بدن همچنین در ناحیه کمر و گردن شما را تا مدت ها آزار می دهد برای مقابله با این مشکل باید یک تشک طبی، فومی و یا فنری خوب انتخاب کنید. فقط محصولات خارجی مناسب نیستند و در داخل کشور هم تولیدی های خوبی هستند که با قیمت مقرون به صرفه اجناس خود را به فروش می رسانند که سلامت شما را تضمین می کنند.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو یک نفره

دقت داشته باشد که تشک انتخابی شما از مواد طبیعی و خوب تهیه شده باشند، لذا با توجه به راهنمای انتخاب پارچه مبلی، اگر پارچه از الیاف طبیعی نباشد امکان بروز بیماری های پوستی و حساسیت های مختلف را برای شما خواهد داشت. در زمان خرید به قابلیت های چون ضدآب، ضد حریق و ضد نفوذ حشرات تشک و پارچه آن توجه داشته باشد تا در طول زمان دچار مشکل نشوید.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو دو نفره

فوم سرد بهتر است یا اسفنج و یا فوم گرم ؟

فقط کافیست در فروشگاه ها و مغازه های مبل فروشی در سطح شهر دور بزنید و برای قیمت گرفتن وارد آنجا شوید، بدون شک اگر اولین سوال شما درباره جنس مصرفی مبل باشد اولین چیزی که خواهید شنید نوع نشیمن آن مبل است که تقریبا اکثر فروشندگان محترم این صنف به شما خواهند گفت “فوم مبل ما سرد هست”. اما لازمه توضیحاتی رو برای شما بازگو کنم :

به طور کلی فوم های بسیار متنوعی وجود دارند که هر کدام از این ها زیر مجموعه ای وسیع دارد که شاخص ترین آنها برای استفاده در مبلمان عیارتند از :

  1. فوم سرد
  2. فوم گرم
  3. فوم ویژه
  4. اسفنج
  5. فوم قالبی

 

 

فوم سرد : ویژگی کاملا بارز فوم سرد نرم و راحت بودن و همچنین انعطاف پذیری آنها است.

فوم گرم : سفت و سخت و تقریبا میشود گفت غیر منعطف است.

فوم ویژه : از نظر انعطاف پذیری بین فوم سرد و فوم گرم قرار میگیرد.

اسفنج : مهمترین و بارز ترین تفاوت میان فوم و اسفنج مقدار تراکم آن است، هرچه این تراکم بیشتر باشد بهتر بوده و طول عمر نشیمن آن مبل بیشتر است.

فوم قالبی یا قالب فوم : به صورت اشکال منظم و الگوداری هستند مانند فوم اتومبیل یا فوم هایی که یک یا دو طرف آن حالت عدسی شکل دارد.

اما مهمترین نکته این است که این محصولات ساخت کدام شرکت یا تولیدی هستند …. فوم سرد فوم خوبی برای نشیمن است اما آیا فوم های موجود در بازار ما جنس درجه یک هستند یا متفرقه هم میان آن ها وجود دارد …؟!؟

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو هتلی

عمر مفید فوم تشک چقدر است؟

عمر مفید فوم تشک، با توجه به اینکه مبل تختخوابشو با تشک فومی یه تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه؟ بستگی به شیوه نگهداری و استفاده و حتی محلی که از این تشک استفاده می شود دارد. در جاهایی که رطوبت زیاد است با جاهای کویری، عمر فوم تشک های استاندارد تفاوت دارد که باید به آن توجه نمود. تحقیقات نشان می دهد که عمر مفید یک تشک، معمولا کم تر از ۱۰ سال است و حتما پس از گذشت این مدت، برای سلامتی، می بایست تعویض شود.

همانطور که شما ظرف ۳ تا ۶ ماه، مسواک خود را تعویض می کنید و به بهداشت دهان و دندان اهمیت می دهید، باید به مقوله تشک نیز توجه کرد.

فوم یک تکه

با توجه به این که مبل تختخوابشو با تشک فومی یه تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه؟ علت نامگذاری فوم یک تکه نوع ساخت آن هست که به جنس و ضخامت آن بستگی دارد. خاصیت بارز فوم یک تکه سفت نبودن آن هست که البته این خاصیت به مرور بر اثر استفاده کم می شود و فوم نرم تر می شود. خاصیت ارتجاعی فوم یک تکه به مرور کم تر می شود و بعد از چند سال به قول معروف جا می اندازد.

فوم سه تکه

فوم سه تکه هم به دلیل جنس، ضخامت و دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکولهای این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم یک تکه بیشتر بوده و به طور ملموسی بهتر از فوم یک تکه می باشد.

معمولا برای مبلمان راحتی در قسمت کف از فوم سه تکه استفاده می شود که به دلیل نرم بودن راحتی بیشتری دارد و طول عمر آن نسبت به فوم یک تکه بیشتر است. یعنی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد. ضمن اینکه معمولا تولیدکنندگانی که از این فوم برای مبل استفاده می کنند آن را 18 ماه ضمانت می کنند.

مشاهده بیشتر: قیمت مبل تختخواب شو بیمارستانی

سخن آخر

با توجه به ویژگی های تشک و فوم آن در مقاله مبل تختخوابشو با تشک فومی یه تیکه بهتر است یا تشک فومی سه تیکه؟ مربوطه نتیجه گیری این است که ضخامت تشک یک تیکه کمتر هست ولی مبل های تختخواب شو یک تیکه راحت تر باز و بسته می شوند اما ضخامت تشک های سه تیکه بیشتر است و مبل های تختخواب شو سه تیکه راحت تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید