نحوه چیدمان مبل تختخواب شو

نحوه چیدمان مبل یکی از دغدغه‌های مهم است. خانم‌ها دوست دارند چیدمانی زیبا و چشم نواز داشته باشند و برای این کار وسواس زیادی به خرج می‌دهند و تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کنند.

اگر فضای خانه بزرگ باشد، برنامه ریزی برای نحوه چیدمان مبل راحت‌تر است. اما اگر فضای خانه کوچک باشد، این کار سخت می‌شود. ممکن است چیدمان‌های زیادی را در ذهن تصور کنید ولی فضای کوچک خانه شما برای هیچ کدام از این طرح‌ها مناسب نباشد.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو یک نفره

نحوه چیدن مبل ها در خانه کوچک

اگر قصد خرید یک دست مبلمان زیبا برای خانه خود دارید، کمی صبر کنید. مطالعه کنید، مشورت کنید، برنامه ریزی کنید و سپس خرید کنید. مبل‌های تختخواب شو گزینه‌ای است که امروزه خیلی از افراد مخصوصا کسانی که فضای خانه کوچکی دارند به خرید آن فکر می‌کنند، مخصوصا که نیاز نیست خیلی هزینه کنند و با یک تیر دو نشان می‌زنند، هم مبل می‌خرند و هم تختخواب.

مبل‌های تخت خوابشو با ویژگی چند کاربردی خود کمک شایانی به خانه‌های کوچک می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید مبل تختخوابشو دارید و یا قبلا این نوع مبل را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید بهترین چیدمان را داشته باشید با ما همراه باشید.

مویژگی مبل تختخواب شو خوب

ویژگی مبل تختخواب شو خوب

نکات مهم در چیدمان مبل تختخواب شو

  • مهمترین نکته در نحوه چیدمان مبل تختخواب شو، توجه به فضای مورد نیاز جهت باز شدن آن است. شما باید به گونه‌ای مبل و دیگر وسایل را بچینید، که هنگامی که می‌خواهید از ویژگی تخت شونده این نوع مبلمان استفاده کنید، فضای لازم برای باز شدن آن باشد.
  • رفت و آمد در خانه باید به آسانی صورت بگیرید و افراد خانه مجبور نباشند برای رفتن از این طرف اتاق نشینمن به آن طرف از روی موانع رد شوند و یا راه پرپیچ و خمی را طی کنند. به همین علت شما باید در نحوه چیدمان مبل تختخواب شو به این نکته توجه کنید و از باز بودن مسیر رفت و آمد مطمئن شوید.
  • بهترین نحوه چیدمان مبل به صورت دایره و یا مستطیلی است. تا جایی که امکان دارد از این روش‌ها استفاده کنید.
  • اگر هنوز مبل خود را خریداری نکرده‌اید، قبل از خرید مبل تخت خواب شو به رنگ آن نیز دقت کنید که با دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد و بعد از چیدمان ست رنگ زیبایی را داشته باشید.
  • مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو دو نفره

چیدمان مبل تخت شو

  • برای زیباتر شدن چیدمان مبل تخت خواب شو می‌توانید از آباژورهای پایه بلند استفاده کنید. قرار دادن آباژورها بین مبل‌ها ابهت و زیبایی خاصی به فضای خانه می‌دهد.
  • از چیدن تعداد مبل‌ زیاد و اضافه در خانه صرفه نظر کنید. سایز و چند نفره بودن مبل تخت خواب شو را با توجه به فضایی که خانه شما دارد (و با توجه به اینکه این فضا کم است) انتخاب کنید.
  • از میزهای سنگین جلوی مبل‌ها استفاده نکنید. وقتی می‌خواهید به عنوان تخت از مبل تخت خواب شو استفاده کنید، جابه‌جایی میزهای سنگین کار سختی خواهد بود. از میزهای عسلی استفاده کنید که هم جابه‌جایی آنها آسان است و هم می‌توانید از آنها به عنوان میز کنار تخت استفاده کنید.
  • در نحوه چیدمان مبل‌ها به فاصله آنها با دیوار دقت کنید. اگر مبل‌ها با دیوارها فاصله داشته باشند، نمای زیباتری خواهند داشت. اما ممکن است به خاطر فضای کوچک خانه شما این امر ممکن نباشد. پس شما تا جایی که می‌توانید بین مبل‌ها و دیوار فاصله ایجاد کنید، حتی اگر این فاصله کم باشد.

نحوه چیدمان مبل تخت شو

نحوه چیدمان مبل تخت خواب شو

کم بودن فضا یک مسئله مهم برای تصمیم گیری در نحوه چیدمان مبل‌ها است. ما وقت زیادی در خانه می‌گذرانیم و می‌خواهیم از فضای خانه لذت ببریم. پس سعی کنید خلاقیت خود را تماما در این کار به خرج دهید.

این مساله که کجا و به چه منظوری می‌خواهید از این نوع مبل استفاده کنید، برای انتخاب نحوه چیدمان مبل تختخوابشو بسیار مهم است. برای داشتن بهترین چیدمان، شما نیاز دارید که چندین بار مبل‌ها و وسایل را جا‌به‌جا کنید تا بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو هتلی

نحوه چیدمان مبل

اتاق نشینمن

اگر جای کمی دارید و می‌خواهید تخت را به اتاق نشینمن انتقال دهید، می‌توانید از مبل‌های تختخواب شو استفاده کنید. برای پیدا کردن مناسب‌ترین نحوه چیدمان مبل در اتاق نشینمن، باید تصمیم بگیرید که به چه منظوری قرار است از مبلمان استفاده کنید. همچنین نکاتی که قبلا گفته شد را حتما رعایت کنید.

 اگر می‌خواهید برای تماشای تلویزیون از آن بهره ببرید، تلویزیون را نقطه تمرکز دکوراسیون قرار دهید و مبل بزرگتر را روبه روی تلویزیون قرار دهید و بقیه مبل‌ها را با توجه به مرکزیت تلویزیون و متناسب با مبل بزرگتر بچینید.

اگر ترجیح می‌دهید فضایی ایجاد کنید که از جمع خانواده و مهمان‌ها بدون حضور تلویزیون لذت ببرید، به هیچ عنوان تلویزون را نقطه تمرکز قرار ندهید.

مشاهده بیشتر: خرید مبل تختخواب شو بیمارستانی

نحوه چیدمان مبل تختشو

اتاق‌ها

 نحوه چیدمان مبل تخت خواب شو در اتاق‌ها نیازمند این است که شما همه جوانب را بسنجید. اگر نوجوان شما در نظر دارد که یک اتاق مدرن با تخت و مبل داشته باشد، می‌توانید از این نوع مبل استفاده کنید. قرار دادن مبل در نزدیکی قفسه وسایل و یا کتاب‌ها می‌تواند مناسب باشد.

اگر می‌خواهید یک جای دنج برای خود داشته باشید، با توجه به سلیقه خود، مبل را در بهترین مکان قرار دهید. مسلما نیازی نیست حتما در یک گوشه باشد، شما می‌توانید مبل را کنار پنجره‌ها قرار دهید.

نحوه چیدمان مبل تخت خواب شو

همچنین اگر اتاقی دارید که نمی‌دانید قرار است از آن به عنوان اتاق کار استفاده کنید یا اتاق مهمان، می‌توانید یک مبل تختشو تک نفره را در اتاق قرار دهید و قفسه‌هایی را در اتاق  نصب کنید، که در صورت نیاز شما یا مهمانتان وسایلتان را روی آنها قرا دهید.

همانطور که قبلا اشاره شد، شما باید اول مشخص کنید که قرار است برای چه منظوری از مبل استفاده کنید و بعد با توجه به نیازتان آن را در جای مناسبی قرار دهید.

چیدمان مبل

چیدمان مبل ال شکل

مبل‌های ال شکل دسته ندارند و به هم چسبیده‌اند و تعداد افراد بیشتری را جای می‌دهند. این نوع از مبل خود به خود جایش مشخص است و راحت‌تر می‌توان نحوه چیدمان آن را مشخص کرد. شما فقط باید جای کلی آن را مشخص کنید و با توجه به شکل خاص خود مبل، آن را در آن مکان قرار دهید و دیگر نیازی نیست که نگران چگونگی قرار دادن مبل‌های کوچکتر در اطراف مبل بزرگ باشید.

نحوه چیدمان مبل تختخوابشو

سخن آخر

نحوه چیدمان مبل‌های تخت خواب شو نیازمند توجه زیادی است. با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد، با توجه به مکان و کاربرد مبل تختخواب شو و استفاده از ذوق و سلیقه خود، شما می‌توانید بهترین چیدمان را داشته باشید. امروزه مبل‌های تختخواب شو در طرح‌ها، سایزها و مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. این امر به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب‌ها را برای فضای کوچک خانه خود داشته باشید.

یک نظر در “نحوه چیدمان مبل تختخواب شو

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
سبد خرید